ja, precis så har jag känt mig idag: opp o ner, ner o opp, grisen gal i granens topp
 
Läste två horoskop och båda sa att morgonen skulle vara stormig, att jag skulle vara beredd på det och inte ge in för de ledsena känslorna – lätt för dem o säga så här i efterhand! Men den ena sa också att saker o ting skulle sakta men säkert ljusna under dan och "you will se the light at the end of the tunnel by bed-time".
Stämmer till pricko.
Dagen började jättehemskt! usch och blä
mycket kanske på grund av att jag kände mig så trött: Alexandra+sömnbrist=känslomässigt kaos!
En omöjlig ekvation om man säger "ta det inte personligt"
Och jag tänker så hemska tankar när jag är sån. först tankar som jag inte borde tänka, som gör mig ännu mer upprördch de tankar följs av nån slags hämndliknande tankar – de är nästan ännu värre för jag får så dåligt samvete över att jag tänker dem. efter det så tänker jag ingen samma tanke som jag tänkte först för att "bota" mitt dåliga samvete och då mår jag ännu sämre och tänker en annan "hämndtanke".
Ett sånt där tankemönster (alla som läst psykologi räck upp en hand) som jag vet att jag kanske borde gröa mig av med. Jag liksom bara trissar upp saker o ting, och framför allt mig själv till bristningsgränsen. hrm passerade bristningsgränsen flera gånger i morse
 
Men se så helt plötsligt så vände allting, vi åkte på julmarknad och du betedde dig precis så som jag hade önskat att du hade gjort hela morgonen.
En liten puss på kinden och ett konstaterande att "du är söt" tog bort alla dåliga känslor. som extra plus i kanten befann sig armen runt midjan också
 
Opp o ner, ner o opp grisen gal i granens topp
 
Tja så dagen som började i så hemska tankar slutar, eller ja det är ju inte slut än;), i väldigt positiva sådana och det har såtts ett litet frö, a little spark inside – hopefully will grow into a burning fire.

                                              pUSS O kRAM         (o hoppas att ni har lite bättre tankar än jag)
 
och på tal om fire…  |                                                                             
                              |
                              |
                              |
                             \/
