Idag var jag hemma vid kvart i åtta från skolan. Ja, ni hörde rätt! Och dessutom höll man på att frysa ihjäl eftersom jag fick ta linje 1 istället för 200 och gå hem sista biten. Jag var inte klädd för den promenaden direkt…

Vi slutade alltså skolan 4 idag, vanligtvis brukar jag hoppas på att kuna smita lite tidigare så jag hinner med 4-tåget men idag satt vi i en helt annan typ av föreläsningssal så det hade vart lite svårt och dessutom var den en intressant föreläsning. Gav mig då av mot stationen för att ta halv 5 tåget hem. Tåget stod redan inne på perrongen, vilket gjorde mig och mina leggings väldigt glada i kylan. Men nej, tåget var inte öppet. (Det är något som sj/västtågen fått för sig på sistone, tåget står där och reats med stängde dörrar jääääättelänge för att sedan öppna tidigast 5 min innan avgång – varför har de börjat med den obotliga dumma grejen?) Så iallafall, 5 min innan avgång ser vi hur en filur skyndar fram mellan vagnarna där inne – skönt, äntligen öppnar dem tänker vi. Nehe då! Tåget startar och åker iväg utan oss och alla människor på perrongen stirrar först bara efter tåget med öppna munnar och börjar sedan skratta lite förnärmat. Vad är meningen tänker vi?

Nu ska jag berätta det för er: Toaletterna var fulla! så de behövde åka till verkstan och tömma dem. Allvarligt? För det första är det inte jättemånga som fakitskt använder toaletterna på tågen, de flesta brukar försöka undvika dem i största möjliga mån, men visst ibland har nöden ingen lag. För det andra såg/visste inte personen som körde fram tåget till perrongen detta? För det tredje – hur, jag undrar hur, kan man komma på detta 5 min innan avgång???

Resultatet var enn rätt rejält försenat tåg, som skulle lyckas pricka in det stora glappet mellan bussarna i skövde sen, ilket resulterade att jag gick av i falköping, åkte buss till skara, byte buss där och sedan fick gå den iskalla vägen hem och är hemma när klockan nästan är 8.

Nej, inte en av mina bättre eftermiddagar/kvällar!

