I veckan har jag läst lite i min bok. Den är riktigt bra! Finns tydligen som miniserie/film också så den ska jag se när jag läst klart! Resten har veckan har jag och mamma legat på fyrfötter och slitit järnet för att få ordning på trädgården… Trädgårdslandet och vinbärsbuskarna har vi fått bukt med. Sen har vi rensat två rabatter och planerat rosor i den ena, lagt sten och gjort fina krukor med sommar blommor i den andra. Riktigt nöjd med resultatet. Det tråkiga är att det är minst lika mycket till kvar att ta itu med… pust!

Efter den hårda veckan har det varit en rätt så lugn fredag. Fast jag gick upp tidigt (för att va mig) för att åka till Skövde och ta en fika med Carl. Trevligt 🙂
Sen var jag och kärleken på Maxi och kikade lite affärer ^^ och handlade mat.

Har beställt tapeter till hallen eftersom vi inte vart helt nöjda med färgen jag målade i höstas. Passade på att beställa wallstickers också med fin text på: Always kiss me goodnight, tänkte ha den i sovrummet ovanför våran säng sen<3

I hallen har jag förresten sytt dynan och ett draperi av tyget jag köpte. Bilder på resultatet kommer snart, ska bara lägga upp draperiet för det blev lite för långt. Eller så kanske bilder kommer när tapeterna är på plats också? Vi får se…

Imorgon blir det kanske det blir sommarland om Lisa mår bättre, annars blir det väl slapp eller trädgårdsarbete, beroende på väder och humör. På kvällen är vi bortbjudna på fest och det ser jag fram emot. Söndagen är inte planerad än så länge;)

 

Just nu sitter jag uppe och kollar på fb samtidigt som jag lyssnar på Celine Dion på Spotify. Det var länge sen, men gillar henne. Särskilt när man själv är i en viss sinnesstämning.

 –- love comes to those who believe it -–

 

