Veckans höjdpunkt har nog varit vår lilla minisemester med päronen och bror med sambo i Göteborg. Rätt så bra väder fick vi – prognoserna till trots. Första dagen spenderades på Liseberg och allt kul som hör där till med karusell, spel, 5-kamp och mjukglass:) På kvällen begav vi oss sedan till Avenyn för middag, hamnade på El Corazon som jag varmt kan rekommendera!
Andra dagen strosade vi lite i stan och shoppade lite grann, hittade bland annat där här fina klänningen på KappAhl^^

Resten av veckan har jag lyckats läsa lite mer i min bok, påta lite i trädgården och träffat vänner 😀
Lite krasslig är jag också… förkyld. Hoppas det inte blir värre nu när jag ska börja jobba imorgon. Har lite blandade känslor inför detta. Det hade vart väldigt trevligt att få vara lite mer ledig känner jag, speciellt med förkylningen i kroppen. Men samtidigt ska det bli lite kul att få komma och jobba med de lite äldre barnen igen – vad så länge sedan. Det är bra att jag får vara där en sammanhängande period också så man kan komma in i rutinerna och barnen.

Sen har våran lilla kissekatt hittat på lite hyss i veckan också. Jag tycker väldigt mycket om Tosse men jag uppskattar inte riktigt de andra djuren som kommer med på köpet. Tidigare i veckan kom han in med möss, en till oss var. Den första var död och den fick älsklingen, sen gav han sig ut på ny jakt och släppte en levande mus på köksgolvet under frukosten. PANIK!!! Så fångade han den igen men vägrade att ge den till någon annan än mig så det var bara att försöka ta ett djupt andetag där jag satt uppflugen på stolen med hjärtat bultande och ta emot min gåva. Senare på eftermiddagen hämtade han in en till sig själv också… Och idag kom han in och kröp upp i mitt knä för lite gos. Då ser jag en fästing krypa på honom. Försökte ta honom till sinken för att peta bort fästingen och döda den med vad som fanns närmast till hands, smörkniven! haha. Men det gick inte, fästingen försvann någonstans och jag släppte illa kvickt ut Tosse igen. Som sagt jag har köpt ett djur som jag håller mycket kärt, men jag ville aldrig ha någon extra utrustning!

102_3602102_3603

