Okej bloggen. I know, long time no see. Jag ska försöka bli lite bättre!

Jag är iallafall nyss hemkommen från en efterlängtad ridresa i Spanien:)
4 år sedan jag och mamma var i väg sist, då till Portugal. Denna gången tog vi med oss 3 stycken till från ridgruppen. Jag har ridit på en andalusier(PRE) hingst vid namn Negro hela veckan. Han var ganska mysig men kunde allt va lite stissig också, särskilt i närheten av den andra hingsten – Tchano!

Vädret var med oss i början av veckan, 25grader och soooool:) Men torsdag (vår lediga dag) var dåligt väder och fredag var om möjligt ännu sämre, vi fick ställa in förmiddags lektionen och kvälls lektionen han vi rida halva och sedan öppnade sig himlen! Jag menar det verkligen. Vi red fort som tusan till ett tak typ 100m bort (fast Negro var inte helt samarbetsvillig så det tog lite längre tid för mig) och ändå vi var blöta ända i till trosorna! Fanns inte mycket annat o göra än att stå där under taket och bara garva åt hela situationen Skrattar

Ridningen i veckan har varit bra men det var inte lika häftig upplevelse som när vi var i Portugal, om det beror på att jag och mamma utvecklats i vår ridning otroligt mycket under dessa 4 år eller om det berodde på att det helt enkelt var bättre hästmaterial i Portugal är svårt att säga, en kombination av båda kanske? Men väl tillbaka här hemma i Sverige och upp på ridskolehästarna så tänker man ändå att f*n vad bra det var i Spanien… rider 1h här hemma och har träningsvärk i 2dagar, ridit 10h i Spanien och inte ont i en enda muskel på hela veckan! Dock kände man väl av sittbenen lite – särskilt efter 2,5 h uteritt i jättehårda westernsadlar. Huga!

Hej hopp!

