När du mår dåligt

Jag är världens bästa vän,
jag finns här när du behöver mig.
Mina famn är öppen om du
längtar efter en varm kram.
Min axel finns här om du
behöver gråta ut.
Jag kan vara dina soptunna
där du bara kan vräka ur dig all skit
utan att säga något tillbaka.
Jag kommer med goda råd och
nya infallsvinklar om du vill det.
Ska vi bara glömma alltihopa och
hitta på något annat
så finns jag där då också.

När du mår dåligt

Tänker jag inte vara din
hackkyckling.
Jag är inte den som är ansvarig
för att hela världen känns
ond, dum och kall.
Jag tänker inte tolerera
ditt tonläge,
inte heller dina svidande ord.
Jag vet att det är inte du
som talar,
Min hjärna vet att du egentligen
bara är ledsen.
Men mitt hjärta och min själ
gråter.

När du mår dåligt

Du behöver inte vara så
sprudlande glad.
Du har rätt att vara lite nere,
Känna dig off,
vrång och osocial.
Du har ingen rätt att
racka ner på mig.
Tala osanning och dumheter.
Nej, ingen som helst rätt.
Men jag är världens bästa vän,
jag finns här när du behöver mig.
Med öppna armar och
öppet hjärta.
Välkommen tillbaka när du
sansat dig.

