Haha! det kan ju tolkas på flera sätt… Men det handlar om att jag sent igår kväll ramlade på ett recept som jag blev så himla sugen på (det handlar förståss om något med choklad i). Satt nästan en timme och googlade runt på måttomvandlare, översättningar och ersättningar eftersom receptet var från USA. Nu måste jag bara åka handla några ingredienser som fattades och hitta lämpligt fikasällskap!

Och jag kan passa på att dela med mina nya kunskaper om måttomvandling:
1 teaspoon = 1tsk
1 tablespoon = 1msk
1 cup = 1kkp (eller 2,36dl)
1 ounce = 25g
ska man vara petig blev det inte exakta mått utan 0,98tsk o.d.
Hittat på www.omvandla.nu där det finns en hel uppsjö av andra saker man kan omvandla;)

Annars har senaste iden bestått av massa hästar och ridning, i fredags var jag och mami hos Frida för vår privatlektion och hade en helt underbar lektion där allting bara stämde och vi fick lov att prova lite nya saker och utmana oss, leka lite:) Galoppombyte blev det bland annat. Tjoho! Idag var jag ute i stallet med mami igen och hoppas på stora skrutten Eisa, gick också bra. Och i helgen laddar vi såklart gör Göteborg Horseshow!
 

Hej hopp!
Och ja, jag ska självklart lägga ut bild och instruktioner på det smarriga receptet jag teasat er med när jag har bakat den

