Sååå, hela januari var jag ju utan sötsaker och klarade det med bravur men sedan bestämde jag ju att jag bara skulle äta lördagsgodis efter det och det har ju inte direkt gått så bra… Därför har jag nu bestämt mig för att ta nya tag, måste bli av med det här ständiga sötsuget. Ska försöka köra en lite längre period nu typ fram till sommarn/semestern nåt sånt, men jag får nog ha några lite kortare delmål, 1a anhalten blir sista april!

Toscatårtan var förresten en megahit på kalaset:) Och just nu är det det som känns svårast, att inte få baka. Men kanske kan baka något litet och ge bort då och då, eller frysa in. Fast finns det hemma så brukar jag inte ha lika lätt att motstå frestelserna som i affären.

Imorgon börjar iallafall det nya jobbet och det ska bli spännande. Har också med lite hjälp från mami bestämt vilken extra kurs det blir i höst för att ta igen den jag missar nu: Sociala och emotionell svårigheter – orsaker och pedagogiska konsekvenser. Det blir också spännande, hoppas bara jag kommer in och är behörig för det var lite snårigt det där.
Det löser sig väl. Ringer nog studievägledaren imorgon för säkerhets skull!

 

Som avslutning bjuder jag på lite uppdaterade bilder hemifrån:

IMG_1389IMG_1391
Vitrinskåpet från köket har fått flytta in i vardagsrummet för att istället ge plats åt denna i köketIMG_1392 (2)

 

 

 

 

IMG_1405

 

Och denna nya hylla pryder väggen
ovanför skrivbordet

IMG_1404

