Förmiddagen spenderades med att finslipa enkäten som jag trots allt fick ihop igår trots att jag inte mådde bra och sen på eftermiddagen åkte jag iväg till min nya VFUplats(en förskoleklass, jippi!) för att träffa min handledare och ge henne enkäten.

Handledaren, eller LLUaren som den mer korrekta benämningen är, verkade bra. Väldigt rakt fram, nyfiken och intresserad. Förväntar sig ett ömsesidigt utbyte av erfarenheter, tankar och funderingar:)

Sen var jag och hälsade på min “förra” VFUplats som nästan ligger vägg-i-vägg men min nya. *Jag trivdes verkligen där hos er och jag saknar er mycket* Vi pratade om hur det går i skolan och livet i stort och när jag skulle bli klar. Till sommaren.

“Du vet att kommer finnas ledig tjänster här va?” Jo, jag vet det. De bygger ut, ska bli 3 nya avdelningar. Två av dem ska en annan förskola flytta in i för deras lokaler ska rivas eller nåt sånt, sen blir den tredje avdelningen helt ny.

Tänk vilken möjlighet: att få börja precis från scratch med kollegor, utformning av arbetssätt och miljö! En helt fantastik möjlighet. Och de vill ha mig där! (fast det är klart, jag kan ju inte svara för vad chefen tycker för hon är ny, eller om det kanske finns andra övertaliga i kommunen)

Det är synd på avståndet och pendlingsmöjligheterna men det är frestande
Mycket frestande…

