Home alone and going bananas ;o)

Fick ett ryck idag och bestämde mig för att simultant baka tre olika sorters kakor. Och så här ser köket ut efter det… Vem kommer och städar?

Det blev iallafall en ny sats med tranbärskakor eftersom de redan gått åt!
Sedan blev det också cheesecakerutor och cupcakes. Båda recepten från min nya bok så klart:)

Blev så sugen på att prova cupcaksen eftersom de var en helt annan typ av frosting än den jag är van vid – var dock inte så förtjust i den. Alldeles för söt för min smak så jag slängde ändå i lite philadephia för att balansera upp det lite. Sen innehöll de rödbetor också. Det blir så läcker färg på kakor med rödbetor i men jag har aldrig vågat prova för jag gillar inte rödbetor. Jag hoppas att det ska smaka annorlunda nu när de är gräddade i ugnen för vare sig när man kokade dem eller vispade ihop smeten så luktade det inte så särskilt gott (om man inte gillar rödbetor alltså).
Haha, jag vågade inte ens smaka på smeten!

Nu är kakorna i frysen och väntar på födelsedagskalas nästa helg.

Men köket är fortfarande kvar :/
Verkligen det tråkiga delen av att baka

Trevlig kväll!
ps. recept och smaskiga bilder kommer ds.

