Etiketter

, , ,

Allra sista VFUn är avklarad. 4,5 vecka och det har gått jättefort!

Många intressanta upplevelser har det såklart varit. Vi har hunnit vara på biblioteket med barnen, åkt till Dalénium (lika spännande för stora som små^^) och haft massa spännande tid tillsammans i skolan såklart.

Uppgiften under denna VFU har varit att genomföra ett en del av ett utvecklingsarbete. Jag valde deras ateljé och bildarbete. Det har gått riktigt bra men det så mycket mer man skulle vilja hinna göra.

I ateljén har jag röjt, städat och organiserat. Sedan har jag inhandlat lite nytt material och också gjort redan befintligt material mer tillgängligt för barnen. Även gjort plats för fler barn genom att flytta in ett litet bord. Det häftiga är att de flesta av idéerna som jag hade om åtgärder stämde bra överens med barnens önskningarna om förbättringar i ateljén. Att flytta in ett bord var en sådan önskning som både barnen hade och jag hade tänkt på innan. Nu finns det alltså plats för fyra istället för bara två och de alternera mellan att stå vid stafflit och sitta vid bordet. Det nya materialet var de också väldigt nöjda med samt att vad som funnits tidigare blivit mer tillgängligt.

I bildarbetet har jag fokuserat på färglära. gått igenom grundfärgerna och sekundärfärgerna. Sedan gjorde vi en samarbetsövning kring nyanser. Det blev så himla bra!

Barnen i arbete:)

Barnen i arbete:)

Nyanser

Nyanser

Färglära

Färglära

 

 

 

 

 

 

Sen har jag fått planerat en hel vecka själv också. Då hade vi musikkul, arbetet med nyanser, experiment med draken Berta, gymnastik med vattentema och fallskärm och en fantasiövning där barnen fick träna på att se inre bilder när man läser en saga. Jag har vart himla nöjd med min veka, momenten blev verkligen bra med barnen. Min handledare tyckte också jag skulle vara stolt över den 🙂

Nu blir det av slutning på kursen med digital presentation av vårt utvecklingsarbete, samt en mindre uppsattas om det samma. Även ett litteraturseminarium kvar imorgon. Efter det blir det skön semester i Portugal innan C-uppsatsen sätter igång. Nu är vi verkligen på upploppet!

~heja heja

