Nu är min semester slut. 4½ vecka blev det tillslut och det har verkligen varit välbehövligt! Vart iväg i Säfsen fem av dagarna och haft några vänner på besök nån dag. Annars har jag mest tagit det lugnt, fixat och donat hemma samt läst lite böcker. Super härligt!

Igår tog min semester slut då jag gick in och vickade lite på fritids, men idag var officiellt min allra första jobb dag på mitt nya jobb. En förskollärartjänst på 80% har jag fått :). Idag hade vi planeringsdag så det har känts som en lagom smygstart. Kollegorna gav en positiv känsla och mitt första intryck är att jag kommer trivas! Barnen får jag träffa på måndag och det känns ju alltid lite spännande att få lära känna dem.

Förskolan håller på och bygger nya lokaler som vi kommer flytta in i i början av vårterminen, så självklart gick mycket av dagen åt att diskutera lite praktiska saker kring bygget m.m. Med anledning av detta gjorde vi efter den goda thaibuffén studiebesök på en annan nybyggd förskola, vilket råkar vara en av mina gamla VFU-platser. Så jag fick hälsa på och krama om min gamla handledare och två av kollegorna som jobbade med henne då. Jag blir så glad varje gång vi ses. Vi trivdes så sjukt bra ihop när jag var där. Och jag känner mig enormt tacksam över att fått en så bra VFU-plats och kollegor, jag lärde mig verkligen mycket där<3

Men, nu en ny arbetsplats och ny utmaningar. Förväntar mig att lära mig otroligt mycket här också under min första tid som färdigutbildad. Nu får man ju faktiskt jobba ”på riktigt” med ansvarsbarn, inskolningar, utvecklningsamtal med mera. Spännande!

~Hej hopp!

 

