Varför är det så att allt roligt alltis ska hända på en och samma gång?

Så måste lilla jag tvingas välja och ta beslut, å beslutsångest är mitt andra namn.

Som ni vet så har jag fått äran att bli fadder till sötaste lille killen och han ska ha en liten namngivningceremoni den 5e oktober. Vår plan var då att åka till uppsala redan på fredagen och spendera lite tid tillsammans med föräldrarna innan festen på lördag. Och sen åka hem på lördag kväll.

Sen kom jag på att jag bokat in ett ridpass på fredagen,  men efter lire övervögande kom jag fram till att jag skulle hinna rida innan vi åker. Så allt bra.

Sen förstördes de här planerna totalt när jag i veckan fick inbjudan till examensceremoni i Göteborg på fredagen den 4e. Om hag vill gå på den innebär det två saker:
1. Jag kommer inte hinna rida då det startar kl15 i götet. Därigenom måste jag också mer eller mindre åka direkt från jobbet.
2. Vi kommer inte hinba spendera tid i Uppsala innan själva festen.

För övrigt innebör det också att det kommer bli en himla massa körande och jag kommer vara trött. Och frågan blir om vi orkar åka hem från Uppsala på lördag kväll då eller om vi blir tvungna att ta en natt på hotell… Man fick nämligen ta med sig gäster på examensceremonin och då ville jag ju ha med mig D. Han ska med till Uppsala också såklart.

Det finns möjlighet att gå på andra examensceremonier men majoriteten av de jag läst med har ju gått ut samtidigt som mig. Så det blir väl roligast att gå när de också gör det.

Valet kanske verkar självklart men jag tycker faktiskt det är riktigt svårt att välja mellan två goda ting: rida och mysa med Lisa å Peter eller gå på examensceremoni

Gruff!

